Skip to content

היכן נהרג אריה מרדכי בידרמן?

בתאריך 26/05/2021 פרסם יהודה בריל פוסט שנפתח כך:
לאחרונה העליתי פוסטים על מג”ד שריון 79 סא”ל דני שני ונהגו רב”ט שמוליק איצקוביץ, סגן במילואים פנחס (פיני) טייטלבאום מהצנחנים מפקד מעוז הלשון “נמר” וסגן דוד איזן הקת”ק מהתותחנים ז”ל שנהרגו החודש לפני 51 שנים.
יחד איתם נהרגו עוד שלושה לוחמים. אלו היו רב”ט שלמה אוזן מחיל הים, רב”ט דוד ששון מהנח”ל ז”ל וטוראי אריה (מרדכי) בידרמן מהצנחנים ז”ל שנפטר מפצעיו לאחר יומיים.

היה לי ויכוח עם יהודה בריל, אני טענתי שאריק נהרג במעוז פורטר, באותם זמנים ליוויתי את השיירות ששירתו גם את מעוז פורטר. גם לא זכרתי שהוא נפצע קשה ונפטר אחרי יומיים, אך לא הייתי מוכן להישבע על כך.
לא מכבר הגיעו לידי דפים מיומן המבצעים של אוגדה 252 שתיעדו את האירועים ביום 25/05/1970 היום בו נפל אריק בידרמן. אשתף אתכם בדפים אלה. ההדגשות באדום הן שלי ונוגעות לאריק בידרמן ז”ל, חברי לפלוגת נובמבר של גדוד 890.

ולהלן העובדות כפי שהן משתקפות ביומן המבצעים:

  1. אריה בידרמן נפל במעוז פורטר, ולא במוצב הלשון כפי שטען בריל. נפילתו אירעה יומיים אחרי נפילתם של של דוד איזן וחבריו, כמו שנכתב על האנדרטה במצפור דוד אייזן על הכרמל. כנראה שהופעת שמו של אריה בידרמן על אנדרטה זו, היא המקור לטעות. אריה בידרמן היה ההרוג היחיד באותו היום כפי שמשתקף מיומן המבצעים.
  2. בשעה 11.00 נרשמה ביומן המבצעים פציעתו הקשה של אריה בידרמן מפגיעת פגז המרגמה. פטירתו נרשמה בשעה 12.20 באותו היום. בפועל הפציעה הקשה אירעה בשעה מוקדמת יותר בבוקר והמוות אירע דקות ספורות אחר כך.
  3. אני מקווה שהפוסט הזה המבוסס על מסמך אוטנטי, ולא על זיכרונות מלפני יותר מ-50 שנה, ישים קץ לוויכוח על העובדות הנוגעות לעניין.

אעבור למקור הטעות, האנדרטה במצפור דוד איזן, היא הטעתה את יהודה בריל והטעתה גם אחרים,

שמו של אריה מרדכי בידרמן מופיע רביעי מלמעלה
תאריך נפילת הלוחמים 23/05/1970 מצוין על האנדרטה.
תאריך נפילתו של בידרמן 25/05/1970 כפי שצוין באתר יזכור, הוא שגרם כנראה לכך שיהודה בריל כתב שהוא נפטר כעבור יומיים.

בסך הכול רציתי לתקן טעות אותה כתב יהודה בריל, לפני שתתקבע כעובדה. אני בטוח שהטעות היא בשגגה והסברתי את סיבתה.
הקמת וניהול קבוצת הפייסבוק מלחמת ההתשה בחזית המצרית – 1967 עד 1970על ידי יהודה בריל היא מלאכת קודש
והוא ראוי לכל ההערכה. אבל כשעושים לפעמים טועים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *